تاثیر مستقیم هویت، تجربه و فضای دینی بر تصمیمگیری اخلاقی افراد .پنجمین جلسه از مجموعه وبینارهای دین و مدیریت با موضوع تاثیر ادیان بر تصمیمگیری اخلاقی (از منظر مطالعات بینالمللی) توسط پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری دانشگاه امام صادق (ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دفتر هماندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی در روز یکشنبه 23 آبان 1400 با مشارکت پژوهشگران و دانشجویان حوزههای مرتبط برگزار شد. دکتر پویا پیرملکی دبیر علمی وبینارهای بینالمللی دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و عضو گروه بینالمللی مدیریت، معنویت و دین در ادامه جلسه گذشته به تاثیر دین در کارکردهای اخلاقی در مفهوم کسبوکار، تشریح ضرورت استفاده از دین در تئوریهای اخلاق، و تحلیل تئوریهایی که تاثیر دین بر تصمیمگیری اخلاقی را توضیح دادهاند، پرداخت. دکتر پیرملکی در ابتدای جلسه به نقل از ساروگلو این پرسش را مطرح کرد که «دین (باورها، متون، عواطف، نمادها، تصورات، الگوها، و گروههای دینی) چگونه بر توانایی شناختی، عواطف و رفتار افراد تاثیرگذار است و آیا این سه در افراد غیردیندار متفاوت است؟» وی گفت: تاکنون به این پرسش، پاسخ جامعی داده نشده است و لازم است در قالب ابرپروژه و با بررسی تحقیقات صورت گرفته تاکنون، مدل مناسب را استخراج کرد.دکتر پیرملکی در ادامه جلسه یک نمونه کاربردی از روش مرور سیستماتیک در حوزه دین و تصمیمگیری اخلاقی را تشریح نمود.
موضوع تاثیر ادیان بر تصمیمگیری اخلاقی در دو جلسه وبیناری دیگر نیز در تاریخهای 7 آذر و 21 آذر 1400 ادامه خواهد داشت.
وبینار برگزارشده در نشانی الکترونیکی زیر قابل دسترس پژوهشگران است:
https://vroom.um.ac.ir/pxrsxwo5qa1t