ثبت نام کارگاه آنلاین "آشنایی با مراحل داده کاوی کاربردی با نرم افزار SAS_JMP"

 

111111

 

داده کاوی (Data Mining:DM) دانش یافتن الگوها و رابطه‌های جالب جدید در حجم عظیمی از داده‌ها است. این فن به عنوان “فرایند کشف همبستگی ها، الگوها و روندهای معنادار جدید با کاوش در مقدار زیادی داده ذخیره شده در انبارها” تعریف می‌شود. امروزه با گسترش دنیای مجازی و تکنیک های ثبت داده، در پژوهش‌های علوم انسانی و اجتماعی و یا سایر علوم با کلان داده مواجه هستیم. تحلیل داده های کلان نیاز به روش های داده کاوی دارد که در نرم افزارهای معمول آماری قابل اجرا نیست.

معرفی داده کاوی را می توان در حوزه های مختلف علوم پزشکی، حسابداری، زیست‌شناسی، مهندسی ، هوش مصنوعی، تجارت الکترونیک، علوم انسانی و...به کار برد. برخی از کاربردهای داده کاوی شامل: 1-تحلیل داده های کلان و حجیم (بیشتر از 400 نمونه) 2-پیشنهاد فرضیه های احتمالی در مورد روابط بین متغیرهای پژوهش 3-در بانکداری الکترونیک برای جذب مشتری 4- کشف الگوهای مربوط به بروز رفتارهای انسان‌ها 5- کابرد های تجاری مرتبط با حسابرسی ازجمله پیش بینی ورشکستگی، تداوم فعالیت ومضیقه مالی ، کشف تقلب ، پیش بینی عملکرد واحد تجاری ،ارزیابی ریسک اعتباری 6- استفاده در هر یک از بخش‌های تولید، انتقال و مدیریت توزیع برق... 7.بررسی تاثیر متغیرها بر یکدیگر یا تاثیر ویژگی‌ها و فاکتورها بر متغیر هدف و ارائه مدل های دقیق پیش بینی روابط بین متغیرها 8.تحلیل رفتار افراد با هدف مشخص: مثلا بیشتر چه افرادی دست به خودکشی می زنند؟ الگوهای مشترک بین افراد تبهکار و مجرم چیست؟ 9.تحلیل فرهنگ: رفتارهای مختلف فرهنگی در حوزه های گوناگون مانند فرهنگ شهروندی را می توان با استفاده از تکنیک های داده کاوی تحلیل نمود. 10.تفاوت های اجتماعی از بعد جغرافیایی: نحوه توزیع رفتارهای اجتماعی، کنش‌ها و واکنش‌ها در مناطق مختلف جغرافیایی به چه صورت می‌باشد؟ کدام یک از مناطق حالت های خاص (خاص مثبت یا خاص منفی) از یک رفتار خاص را بروز داده اند؟ 11.اوقات فراغت: انتخاب نوع فعالیت و تفریح مورد نظر در اوقات فراغت توسط نوجوانان و جوانان به چه صورت انجام می شود؟ 12.شناسایی و پدیدارسازی الگوهای مربوط به انواع اختلالات روانی: استفاده از الگوریتم های داده کاوی برای پیش بینی وضعیت سلامت ذهنی گروه های هدف و غیره...

09933551498 - 38804868 : شماره جهت هماهنگی بیشتر

فرآیند ثبت نام کارگاه آنلاین "آشنایی با مراحل داده کاوی کاربردی با نرم افزار SAS_JMP

قبل از ورود به لینک ثبت نام کارگاه لطفا موارد زیر را مطالعه نمایید:

1.هزینه کارگاه 600هزار تومان می باشد.

موارد زیر شامل تخیف می شود:

*خانواده دانشگاه فردوسی (دانشجویان، کارکنان و...) : 10درصد تخفیف

*ثبت نام گروه های 2،3،4 نفره به ازای هرنفر ده درصد تخفیف شامل تمام اعضاء (مشروط به ثبت نام همزمان و اعلام به شماره تلفن 09933551498)

2.جلسه ی اول کارگاه روز یکشنبه ۸مردادماه1402 برگزار می گردد.

3.پیش از ورود به لینک ثبت نام هزینه دوره را به شماره حساب زیر واریز نمایید.

5041-7210-9863-2988

IR960700001000119164644001

به نام حسین رضایی نودهی

 

ثبت نام

 

 

 


کلیه حقوق متعلق به پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی می باشد.